Artykuł
Rzecznik Prasowy - Piotr Maas
tel. 734 459 921
adres email: rzecznik@zlotoryja.pl
Inspektor ds. Komunikacji Społecznej - Marta Kusiak
tel. 530 910 701
adres email: kusiak_marta@zlotoryja.pl
Straż Miejska - SM
Komendant - Jan Pomykała
adres email: sm@zlotoryja.pl
tel. zgłoszeniowy 600 375 000 dyżurny: (76) 87 84 832
Urząd Stanu Cywilnego - USC
Kierownik - Bożena Szczepaniak
adres email: usc@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 83 113
Wydział Spraw Obywatelskich - WSO
Naczelnik Wydziału - Tadeusz Kozak
adres email: wso@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 160
Wydział Mienia - WM
Naczelnik Wydziału - Marcin Cielas
adres email: wm@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 130
Wydział Architektury Geodezji i Rozwoju Miasta - WAG
Naczelnik Wydziału - Jacek Janiak
adres email: wag@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 120
Wydział Gospodarki Odpadami - WGO
Naczelnik Wydziału - Grzegorz Nowodyła
adres email: wgo@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 188, (76) 87 79 186, (76) 87 79 185
Wydział Budżetu i Finansów - WBF
Naczelnik Wydziału - Agnieszka Pogońska
adres email: wbif@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 141
Główny Specjalista ds. Oświaty - Urszula Młynarczyk
adres email: oswiata@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 151
Wydział Spraw Społecznych - WSS
Naczelnik Wydziału - Anna Ardelli
adres email: wss@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 155
Wydział Funduszy Zewnętrzynych i Obsługi Inwestora - FZ
Naczelnik Wydziału - Katarzyna Iwińska
adres email: fz@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 170
Wydział Obsługi Urzędu - WOU
Naczelnik Wydziału - Paweł Kochanowski
adres email: wou@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 110
Biuro Obsługi Rady Miejskiej - Agnieszka Nowodyła
adres email: biuroradymiejskiej@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 111
Gminne Centrum Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej
Specjalista ds. Zarządzania Kryzysowego - Zdzisław Iwiński
adres email: zk@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 163, 87 83 142
Główny Specjalista ds. Kadr - Monika Matuszczyk
adres email: kadry@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 150
Główny Specjalista ds. Informatyki Piotr Rewig
adres email: informatyk@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 154
Szczegółowy zakres działań wydziałów:
Wydział Budżetu i Finansów - WBF
Naczelnik Wydziału - Agnieszka Pogońska
adres email: wbif@zlotoryja.pl tel. (76) 87 79 141
Zakres działania:
- wymiar i pobór podatków: od nieruchomości, rolnego, leśnego i środków transportu,
- wydawania zaświadczeń o stanie majątkowym oraz o stanie zaległości podatkowych,
- planowanie budżetu gminy,
- realizacja wydatków,
- sporządzanie sprawozdań z działalności finansowej i budżetowej gminy.
Wydział Obsługi Urzędu - WOU
Naczelnik Wydziału - Paweł Kochanowski
adres email: wou@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 110
Zakres działania:
- Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.
- Prowadzenie archiwum zakładowego, w tym:
- sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń o okresie pobierania zasiłków chorobowych do świadczenia emerytalnego lub rentowego z następujących zakładów pracy z terenu m. Złotoryi:
- POM; PBRol; ZPB;
- S-ni "Vitrum"; GKiM; OSiR
- GEOBUD Sp. o.o.
- INFRABUD S.A.
- Przedszkoli Miejskich z lat 1991 - 1992.
- Zapewnienie obywatelom sprawnej obsługi kancelaryjnej oraz pełnej informacji wizualnej.
- Sprawy zdrowia i opieki społecznej.
Wydział Spraw Społecznych - WSS
Naczelnik Wydziału - Anna Ardelli
adres email: wss@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 155
Zakres działania:
- analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Miasta i sąsiednich gmin gromadzenie informacji o Mieście i przygotowywanie materiałów promujących Miasto,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie miasta, powiatu, regionu i kraju organizowanie obchodów rocznic, uroczystości i świąt państwowych,
- kształtowanie wizerunku Miasta w środkach masowego przekazu prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Miasta w zakresie kultury, kultury fizycznej, sportu i turystyki; współudział w organizowaniu cyklicznych oraz okolicznościowych imprez kulturalnych i sportowo turystycznych współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem ochotniczych straży pożarnych realizacja polityki prozdrowotnej Miasta,
- przeciwdziałanie patologiom społecznym oraz kierowanie działań na rzecz osób niepełnosprawnych prowadzenie spraw i współpracy z: - Komendą Powiatową Policji, - Komendą Powiatową Straży Pożarnej,
- sprawy zgromadzeń, zbiórek publicznych i imprez masowych prowadzenie spraw z zakresu zdrowia i opieki społecznej współpraca z organizacjami społecznymi oraz o charakterze charytatywnym
Wydział Spraw Obywatelskich - WSO
Naczelnik Wydziału - Tadeusz Kozak
adres email: wso@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 160
Zakres działania:
- zadania wynikające z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
- prowadzenie stałego rejestru wyborców, Kwalifikacja wojskowa.
Wydział Mienia - WM
Naczelnik Wydziału - Marcin Cielas
adres email: wm@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 130
Zakres działań:
- gospodarowania nieruchomościami zabudowanymi;
- nadzór nad gospodarką wodną i funkcjonowaniem gospodarki wodno kanalizacyjnej;
- nadzór w zakresie utrzymania czystości bieżące funkcjonowanie infrastruktury technicznej miasta;
- ochrona przyrody oraz ochrona i kształtowanie środowiska;
- prowadzenie spraw objętych ewidencją działalności gospodarczej;
- przygotowywanie raportów o stanie Miasta.
Wydział Architektury Geodezji i Rozwoju Miasta - WAG
Naczelnik Wydziału - Jacek Janiak
adres email: wag@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 120
Zakres działań:
- współpraca w zakresie inicjowania zmian oraz interpretacji miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta
- prowadzenie spraw związanych z planowaniem przestrzennym w zakresie realizacji planu zagospodarowania przestrzennego
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
- nadzór w zakresie zachowania walorów estetycznych, plastycznych i użytkowych Miasta
- ochrona i ewidencja dóbr kultury
- sprawy związane z utrzymaniem istniejących pomników
- opracowywanie i popularyzowanie informacji o możliwościach i warunkach inwestowania w mieście - obsługa inwestorów
- opracowywanie i realizacja gospodarczych programów współpracy międzynarodowej Miasta
- obsługa kontaktów zagranicznych Miasta
- prowadzenie spraw związanych z integracją europejską
- prowadzenie działań na rzecz pozyskiwania zewnętrznych środków finansowania niezbędnych dla rozwoju Miasta
- koordynowanie realizacji programów społeczno-gospodarczych oraz programów inwestycyjnych z sąsiednimi gminami, powiatami, urzędem wojewódzkim i marszałkowskim
- wypracowywanie projektów dotyczących strategii inwestycyjnej Miasta
- opracowywanie rocznych planów inwestycyjnych w zgodności ze strategią inwestycyjną Miasta
- przygotowywanie projektów założeń polityki budżetowej Miasta oraz projektów w zakresie wydatków inwestycyjnych
- przygotowywanie projektów, aktów prawnych dotyczących realizacji ustawy o zamówieniach publicznych
- prowadzenie sprawozdawczości z udzielanych i realizowanych zamówień publicznych podejmowanie działań na rzecz lokalnej aktywizacji rynku pracy
Wydział Funduszy Zewnętrznych i Obsługi Inwestora - FZ
Naczelnik Wydziału - Katarzyna Iwińska
adres email: fz@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 170
Zakres działań:
- pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji o inicjatywach krajowych i europejskich służących integracji Polski ze strukturami europejskimi, w tym o dostępnych programach pomocowych.
- współpraca z przedstawicielami organów i instytucji zarządzających dystrybucją środkami krajowymi i funduszy europejskich oraz innych środków zewnętrznych istotnych w planowaniu rozwoju miasta.
- przygotowywanie wniosków aplikacyjnych celem uzyskania zewnętrznych źródeł finansowania na realizowane przez miasto zadania.
- inicjowanie i koordynowanie prac przy realizacji projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych.
- inicjowanie i inspirowanie udziału mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz organizacji pozarządowych w projektach partnerskich, unijnych oraz finansowanych ze środków zewnętrznych.
- pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji na temat istniejących i powstających programów finansowych krajowych i europejskich w celu możliwości pozyskiwania środków finansowania zadań miasta i podległych jednostek.
- organizacja szkoleń i warsztatów dla pracowników instytucji samorządowych, organizacji pozarządowych, sektora MSP w zakresie możliwości i zasad pozyskiwania środków zewnętrznych: krajowych i zagranicznych, na projekty społeczne, inwestycyjne, prorozwojowe.
- przygotowanie merytoryczne zadań, prowadzenie, realizacji projektu, sprawozdawczości i rozliczanie środków pomocowych krajowych i europejskich otrzymanych na realizację inwestycji prowadzonych przez miasto.
- sporządzanie, przechowywanie i archiwizacja pełnej dokumentacji wykonanych zadań współfinansowanych z funduszy zewnętrznych.
- udział w opracowaniu projektu budżetu gminy oraz analiza jego wykonania.
- udział w opracowaniu projektów rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych miasta we współpracy z Wydziałem Architektury Geodezji i Rozwoju Miasta.
- inicjowanie i współpraca w opracowaniu, aktualizacji programów, planów, analiz i innego rodzaju dokumentów dotyczących wykonywanych zadań przy udziale funduszy zewnętrznych.
Wydział Gospodarki Odpadami - WGO
Naczelnik Wydziału - Grzegorz Nowodyła
adres email: wgo@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 188, (76) 87 79 186, (76) 87 79 185
- wdrożenie i obsługa systemu informatycznego w zakresie gospodarowania odpadami z terenów zamieszkałych i niezamieszkałych w Gminie Miejskiej Złotoryja,
- stała aktualizacja bazy danych gminnego rejestru właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nie zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami,
- prowadzenie ewidencji opłat,
- przygotowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów,
- przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań, informacji i analiz dot. gospodarowania odpadami,
- kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu gospodarki odpadami oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Złotoryja,
- współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarki odpadami,
- zorganizowanie i prowadzenie systemu odbioru odpadów od właścicieli nieruchomości,
- dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami, w celu aktualizacji i weryfikacji rynku usług oraz możliwości technicznych i organizacyjnych Gminy Miejskiej Złotoryja
- organizowanie punktów informacyjnych i edukacyjnych dla mieszkańców w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów, w tym kampania informacyjna,
- wydawanie decyzji ustalających obowiązek uiszczania opłat za odbieranie odpadów,
- przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami,
- prowadzenie ewidencji faktur, umów i deklaracji,
- weryfikacja i nadzór nad funkcjonowaniem i kosztami gospodarowania odpadami.
Urząd Stanu Cywilnego - USC
Kierownik - Bożena Szczepaniak
adres email: usc@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 83 113
Zakres działania:
- rejestracja stanu cywilnego - sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,
- wydawanie wypisów z akt stanu cywilnego,
- decyzje administracyjne,
- wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa poza granicami kraju oraz do ślubu konkordatowego,
- obrzędowość świecka - śluby cywilne.
Gminne Centrum Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej
Specjalista ds. Zarządzania Kryzysowego - Zdzisław Iwiński
adres email: zk@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 163, 87 83 142
Zakres działania:
- Przygotowywanie i realizacja zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym,
- Koordynowanie prac:
- Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego,
- Systemu Wykrywania i Alarmowania,
- Systemu Wczesnego Ostrzegania,
- Spraw Obronnych i Obrony Cywilnej
Straż Miejska - SM
Komendant - Jan Pomykała
adres email: sm@zlotoryja.pl
tel. zgłoszeniowy 600 375 000 dyżurny: (76) 87 84 832
Zakres działania:
- ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
- współdziałanie w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomoc w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych,
- ochrona obiektów komunikacyjnych i urządzeń użyteczności publicznej,
- informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzaju zagrożeń, zapobieganie popełniania przestępstw i wykroczeń, współdziałanie w tym zakresie z organami państwowym.
Samodzielne stanowiska:
Główny Specjalista ds. Oświaty
Urszula Młynarczyk
tel. (76) 87 79 151
adres email: oswiata@zlotoryja.pl
- realizacja polityki edukacyjnej Miasta, szczególnie w zakresie opracowywania i wdrażania koncepcji funkcjonowania szkół i placówek opiekuńczo-wychowawczych, ich sieci i struktury,
- organizacja, koordynowanie i nadzór zespołów kierowniczych szkół i placówek oświatowych,
- przygotowywanie projektów organizacyjnych szkół i przedszkoli i ich aneksów,
- utrzymywanie kontaktów i współdziałanie z oświatowymi jednostkami administracji rządowej i samorządowej oraz innymi instytucjami i organizacjami w zakresie oświaty,
- prowadzenie spraw związanych z oceną pracy oraz nagradzaniem kadry kierowniczej szkół i przedszkoli,
- przygotowywanie dla Rady Miejskiej i jej komisji materiałów dotyczących oświaty,
- organizacja prac związanych z przygotowaniem projektu budżetu oświaty,
- współpraca ze Skarbnikiem Miasta w zakresie realizacji budżetu przez jednostki oświatowe.
Główny Specjalista ds. Kadr
Monika Matuszczyk
tel. (76) 87 79 150
adres email: kadry@zlotoryja.pl
- prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie systemu szkolenia i kształcenia pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych.
Główny Specjalista ds. Informatyki
Piotr Rewig
tel. (76) 87 79 154
adres email: informatyk@zlotoryja.pl
- gospodarowanie sprzętem oraz siecią komputerową i koordynacja zaspakajania potrzeb Urzędu w tym zakresie,
- zapewnianie ciągłości funkcjonowania systemów informatycznych,
- archiwizowanie oraz zabezpieczanie danych informatycznych,
- sporządzenie zapotrzebowania na sprzęt informatyczny i programy komputerowe przy opracowywaniu projektu budżetu,
- współpraca z wydziałami i samodzielnymi stanowiskami w zakresie potrzeb i pomocy informatycznej,
- zapewnienie wymaganych licencji i innych dokumentów użytkowanego przez Urząd sprzętu informatycznego.