Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu prawego Alt+6
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Menu wysuwane
Gazeta Złotoryjska Sekretariat Urzędu Miejskiego: 76 87 79 100
Start Mapa serwisu
Biuletyn Informacji Publicznej E-Urząd EPUAP
Treść główna
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Wydziały Urzędu Miejskiego” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Wydziały Urzędu Miejskiego

Artykuł

Rzecznik Prasowy - Piotr Maas
tel. 734 459 921
adres email: rzecznik@zlotoryja.pl

Inspektor ds. Komunikacji Społecznej - Marta Kusiak
tel. 530 910 701
adres email: kusiak_marta@zlotoryja.pl

Straż Miejska - SM
Komendant - Jan Pomykała
adres email: sm@zlotoryja.pl
tel. zgłoszeniowy 600 375 000 dyżurny: (76) 87 84 832


Urząd Stanu Cywilnego - USC
Kierownik - Bożena Szczepaniak
adres email: usc@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 83 113


Wydział Spraw Obywatelskich - WSO
Naczelnik Wydziału - Tadeusz Kozak
adres email: wso@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 160


Wydział Mienia - WM
Naczelnik Wydziału - Marcin Cielas
adres email: wm@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 130


Wydział Architektury Geodezji i Rozwoju Miasta - WAG
Naczelnik Wydziału - Jacek Janiak
adres email: wag@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 120


Wydział Gospodarki Odpadami - WGO
Naczelnik Wydziału - Grzegorz Nowodyła
adres email: wgo@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 188, (76) 87 79 186, (76) 87 79 185


Wydział Budżetu i Finansów - WBF
Naczelnik Wydziału - Agnieszka Pogońska
adres email: wbif@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 141


Główny Specjalista ds. Oświaty - Urszula Młynarczyk
adres email: oswiata@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 151


Wydział Spraw Społecznych - WSS
Naczelnik Wydziału -  Anna Ardelli
adres email: wss@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 155


Wydział Funduszy Zewnętrzynych i Obsługi Inwestora - FZ
Naczelnik Wydziału - Katarzyna Iwińska
adres email: fz@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 170


Wydział Obsługi Urzędu - WOU
Naczelnik Wydziału - Paweł Kochanowski
adres email: wou@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 110

Biuro Obsługi Rady Miejskiej - Agnieszka Nowodyła
adres email: biuroradymiejskiej@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 111


Gminne Centrum Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej
Specjalista ds. Zarządzania Kryzysowego - Zdzisław Iwiński
adres email: zk@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 163, 87 83 142


Główny Specjalista ds. Kadr - Monika Matuszczyk
adres email: kadry@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 150


Główny Specjalista ds. Informatyki Piotr Rewig
adres email: informatyk@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 154


Szczegółowy zakres działań wydziałów:

Wydział Budżetu i Finansów - WBF
Naczelnik Wydziału - Agnieszka Pogońska

adres email: wbif@zlotoryja.pl tel. (76) 87 79 141

Zakres działania:

  • wymiar i pobór podatków: od nieruchomości, rolnego, leśnego i środków transportu,
  • wydawania zaświadczeń o stanie majątkowym oraz o stanie zaległości podatkowych,
  • planowanie budżetu gminy,
  • realizacja wydatków,
  • sporządzanie sprawozdań z działalności finansowej i budżetowej gminy.

Wydział Obsługi Urzędu - WOU
Naczelnik Wydziału - Paweł Kochanowski

adres email: wou@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 110

Zakres działania:

  • Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.
  • Prowadzenie archiwum zakładowego, w tym:
  • sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń o okresie pobierania zasiłków chorobowych do świadczenia emerytalnego lub rentowego z następujących zakładów pracy z terenu m. Złotoryi:
    • POM; PBRol; ZPB;
    • S-ni "Vitrum"; GKiM; OSiR
    • GEOBUD Sp. o.o.
    • INFRABUD S.A.
    • Przedszkoli Miejskich z lat 1991 - 1992.
  • Zapewnienie obywatelom sprawnej obsługi kancelaryjnej oraz pełnej informacji wizualnej.
  • Sprawy zdrowia i opieki społecznej.

Wydział Spraw Społecznych - WSS
Naczelnik Wydziału -  Anna Ardelli

adres email: wss@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 155

Zakres działania:

  • analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Miasta i sąsiednich gmin gromadzenie informacji o Mieście i przygotowywanie materiałów promujących Miasto,
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie miasta, powiatu, regionu i kraju organizowanie obchodów rocznic, uroczystości i świąt państwowych,
  • kształtowanie wizerunku Miasta w środkach masowego przekazu prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Miasta w zakresie kultury, kultury fizycznej, sportu i turystyki; współudział w organizowaniu cyklicznych oraz okolicznościowych imprez kulturalnych i sportowo – turystycznych współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego,
  • prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem ochotniczych straży pożarnych realizacja polityki prozdrowotnej Miasta,
  • przeciwdziałanie patologiom społecznym oraz kierowanie działań na rzecz osób niepełnosprawnych prowadzenie spraw i współpracy z: - Komendą Powiatową Policji, - Komendą Powiatową Straży Pożarnej,
  • sprawy zgromadzeń, zbiórek publicznych i imprez masowych prowadzenie spraw z zakresu zdrowia i opieki społecznej współpraca z organizacjami społecznymi oraz o charakterze charytatywnym

Wydział Spraw Obywatelskich - WSO
Naczelnik Wydziału - Tadeusz Kozak

adres email: wso@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 160

Zakres działania:

  • zadania wynikające z ustawy o ewidencji ludności i dowodach  osobistych,
  • prowadzenie stałego rejestru wyborców, Kwalifikacja wojskowa. 

Wydział Mienia - WM
Naczelnik Wydziału - Marcin Cielas

adres email: wm@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 130

Zakres działań:

  • gospodarowania nieruchomościami zabudowanymi;
  • nadzór nad gospodarką wodną i funkcjonowaniem gospodarki wodno kanalizacyjnej;
  • nadzór w zakresie utrzymania czystości bieżące funkcjonowanie infrastruktury technicznej miasta;
  • ochrona przyrody oraz ochrona i kształtowanie środowiska;
  • prowadzenie spraw objętych ewidencją działalności gospodarczej;
  • przygotowywanie raportów o stanie Miasta. 

Wydział Architektury Geodezji i Rozwoju Miasta - WAG
Naczelnik Wydziału - Jacek Janiak

adres email: wag@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 120

Zakres działań:

  • współpraca w zakresie inicjowania zmian oraz interpretacji miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta
  • prowadzenie spraw związanych z planowaniem przestrzennym w zakresie realizacji planu zagospodarowania przestrzennego
  • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
  • nadzór w zakresie zachowania walorów estetycznych, plastycznych i użytkowych Miasta
  • ochrona i ewidencja dóbr kultury
  • sprawy związane z utrzymaniem istniejących pomników
  • opracowywanie i popularyzowanie informacji o możliwościach i warunkach inwestowania w mieście - obsługa inwestorów
  • opracowywanie i realizacja gospodarczych programów współpracy międzynarodowej Miasta
  • obsługa kontaktów zagranicznych Miasta
  • prowadzenie spraw związanych z integracją europejską
  • prowadzenie działań na rzecz pozyskiwania zewnętrznych środków finansowania niezbędnych dla rozwoju Miasta
  • koordynowanie realizacji programów społeczno-gospodarczych oraz programów inwestycyjnych z sąsiednimi gminami, powiatami, urzędem wojewódzkim i marszałkowskim
  • wypracowywanie projektów dotyczących strategii inwestycyjnej Miasta
  • opracowywanie rocznych planów inwestycyjnych w zgodności ze strategią inwestycyjną Miasta
  • przygotowywanie projektów założeń polityki budżetowej Miasta oraz projektów w zakresie wydatków inwestycyjnych
  • przygotowywanie projektów, aktów prawnych dotyczących realizacji ustawy o zamówieniach publicznych
  • prowadzenie sprawozdawczości z udzielanych i realizowanych zamówień publicznych podejmowanie działań na rzecz lokalnej aktywizacji rynku pracy

Wydział Funduszy Zewnętrznych i Obsługi Inwestora - FZ
Naczelnik Wydziału - Katarzyna Iwińska

adres email: fz@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 170

Zakres działań:

  • pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji o inicjatywach krajowych i europejskich służących integracji Polski ze strukturami europejskimi, w tym o dostępnych programach pomocowych.
  • współpraca z przedstawicielami organów i instytucji zarządzających dystrybucją środkami krajowymi i funduszy europejskich oraz innych środków zewnętrznych istotnych w planowaniu rozwoju miasta.
  • przygotowywanie wniosków aplikacyjnych celem uzyskania zewnętrznych źródeł finansowania na realizowane przez miasto zadania.
  • inicjowanie i koordynowanie prac przy realizacji projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych.
  • inicjowanie i inspirowanie udziału mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz organizacji pozarządowych w projektach partnerskich, unijnych oraz finansowanych ze środków zewnętrznych.
  • pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji na temat istniejących i powstających programów finansowych krajowych i europejskich w celu możliwości pozyskiwania środków finansowania zadań miasta i podległych jednostek.
  • organizacja szkoleń i warsztatów dla pracowników instytucji samorządowych, organizacji pozarządowych, sektora MSP w zakresie możliwości i zasad pozyskiwania środków zewnętrznych: krajowych i zagranicznych, na projekty społeczne, inwestycyjne, prorozwojowe.
  • przygotowanie merytoryczne zadań, prowadzenie, realizacji projektu, sprawozdawczości i rozliczanie środków pomocowych krajowych i europejskich otrzymanych na realizację inwestycji prowadzonych przez miasto.
  • sporządzanie, przechowywanie i archiwizacja pełnej dokumentacji wykonanych zadań współfinansowanych z funduszy zewnętrznych.
  • udział w opracowaniu projektu budżetu gminy oraz analiza jego wykonania.
  • udział w opracowaniu projektów rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych miasta we współpracy z Wydziałem Architektury Geodezji i Rozwoju Miasta.
  • inicjowanie i współpraca w opracowaniu, aktualizacji programów, planów, analiz i innego rodzaju dokumentów dotyczących wykonywanych zadań przy udziale funduszy zewnętrznych.

Wydział Gospodarki Odpadami - WGO
Naczelnik Wydziału - Grzegorz Nowodyła

adres email: wgo@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 188, (76) 87 79 186, (76) 87 79 185

  • wdrożenie i obsługa systemu informatycznego w zakresie gospodarowania odpadami z terenów zamieszkałych i niezamieszkałych w Gminie Miejskiej Złotoryja,
  • stała aktualizacja bazy danych gminnego rejestru właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nie zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami,
  • prowadzenie ewidencji opłat,
  • przygotowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów,
  • przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań, informacji i analiz dot. gospodarowania odpadami,
  • kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu gospodarki odpadami oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Złotoryja,
  • współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarki odpadami,
  • zorganizowanie i prowadzenie systemu odbioru odpadów od właścicieli nieruchomości,
  • dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami, w celu aktualizacji i weryfikacji rynku usług oraz możliwości technicznych i organizacyjnych Gminy Miejskiej Złotoryja
  • organizowanie punktów informacyjnych i edukacyjnych dla mieszkańców w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów, w tym kampania informacyjna,
  • wydawanie decyzji ustalających obowiązek uiszczania opłat za odbieranie odpadów,
  • przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami,
  • prowadzenie ewidencji faktur, umów i deklaracji,
  • weryfikacja i nadzór nad funkcjonowaniem i kosztami gospodarowania odpadami.

Urząd Stanu Cywilnego - USC
Kierownik - Bożena Szczepaniak

adres email: usc@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 83 113

Zakres działania:

  • rejestracja stanu cywilnego - sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,
  • wydawanie wypisów z akt stanu cywilnego,
  • decyzje administracyjne,
  • wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa poza granicami kraju oraz do ślubu konkordatowego,
  • obrzędowość świecka - śluby cywilne.

Gminne Centrum Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej
Specjalista ds. Zarządzania Kryzysowego - Zdzisław Iwiński

adres email: zk@zlotoryja.pl
tel. (76) 87 79 163, 87 83 142

Zakres działania:

  • Przygotowywanie i realizacja zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym,
  • Koordynowanie prac:
    • Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego,
    • Systemu Wykrywania i Alarmowania,
    • Systemu Wczesnego Ostrzegania, 
    •  Spraw Obronnych i Obrony Cywilnej 

Straż Miejska - SM
Komendant - Jan Pomykała

adres email: sm@zlotoryja.pl
tel. zgłoszeniowy 600 375 000 dyżurny: (76) 87 84 832

Zakres działania:

  • ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
  • współdziałanie w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomoc w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych,
  • ochrona obiektów komunikacyjnych i urządzeń użyteczności publicznej,
  • informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzaju zagrożeń, zapobieganie popełniania przestępstw i wykroczeń, współdziałanie w tym zakresie z organami państwowym.

Samodzielne stanowiska:

Główny Specjalista ds. Oświaty
Urszula Młynarczyk
tel. (76) 87 79 151
adres email: oswiata@zlotoryja.pl

  • realizacja polityki edukacyjnej Miasta, szczególnie w zakresie opracowywania i wdrażania koncepcji funkcjonowania szkół i placówek opiekuńczo-wychowawczych, ich sieci i struktury,
  • organizacja, koordynowanie i nadzór zespołów kierowniczych szkół i placówek oświatowych,
  • przygotowywanie projektów organizacyjnych szkół i przedszkoli i ich aneksów,
  • utrzymywanie kontaktów i współdziałanie z oświatowymi jednostkami administracji rządowej i samorządowej oraz innymi instytucjami i organizacjami w zakresie oświaty,
  • prowadzenie spraw związanych z oceną pracy oraz nagradzaniem kadry kierowniczej szkół i przedszkoli,
  • przygotowywanie dla Rady Miejskiej i jej komisji materiałów dotyczących oświaty,
  • organizacja prac związanych z przygotowaniem projektu budżetu oświaty,
  • współpraca ze Skarbnikiem Miasta w zakresie realizacji budżetu przez jednostki oświatowe.

Główny Specjalista ds. Kadr
Monika Matuszczyk
tel. (76) 87 79 150
adres email: kadry@zlotoryja.pl

  • prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
  • prowadzenie systemu szkolenia i kształcenia pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych.

Główny Specjalista ds. Informatyki
Piotr Rewig
tel. (76) 87 79 154
adres email: informatyk@zlotoryja.pl

  • gospodarowanie sprzętem oraz siecią komputerową i koordynacja zaspakajania potrzeb Urzędu w tym zakresie,
  • zapewnianie ciągłości funkcjonowania systemów informatycznych,
  • archiwizowanie oraz zabezpieczanie danych informatycznych,
  • sporządzenie zapotrzebowania na sprzęt informatyczny i programy komputerowe przy opracowywaniu projektu budżetu,
  • współpraca z wydziałami i samodzielnymi stanowiskami w zakresie potrzeb i pomocy informatycznej,
  • zapewnienie wymaganych licencji i innych dokumentów użytkowanego przez Urząd sprzętu informatycznego.
Pozostałe serwisy
Burze. Ostrzeżenie 1 stopnia. Występowanie od 2024-05-05 12:00 do 2024-05-05 21:00. Prawdopodobieństwo wystąpienia 90%.
Prognozowane są burze, którym miejscami będą towarzyszyć silne opady deszczu od 20 mm do 30 mm, porywy wiatru do 85 km/h oraz lokalnie grad.
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.